Hej på alla
När jag känner mig flitig smörjer jag kedjan med Duckhams chainguard,
avsedd för mc-kedjor. Det är en rätt jobbig process eftersom medlet ska
smältas först och sedan läggs kedjan i och fär bada ett tag för att sedan
hängas på tork. Medlet har en parafinaktig konsistens och drar inte till
sig särskilt mycket smuts.
En dyr burk i inköp men å andra sidan har jag haft den i 15 år nu.
När jag känner mig lat tar jag den oljespray jag har närmast till hands,
vilket oftast visar sig vara finishline.
Krytech tyckte jag inte alls om när jag provade.
kladdiga hälsningar (glasfibrar min sits)
Henning