[Runeberg] Två gamla Uppsala-professorer

Anders Thulin ath at algonet.se
Wed Oct 16 15:10:34 CEST 2002

Lars Aronsson <lars at aronsson.se> wrote

> Det är elektroniska faksimilutgåvor, där bara små delar har
> OCR-tolkats.  Någon gång borde vi skaffa oss ett fungerande
> OCR-program och köra OCR på allt som är inscannat.

   Går det att enkelt ladda ner de inskannade sidorna (dvs. 600 dpi...)
på något sätt? (FTP eller annan bulköverföring?)  Jag har grottat runt
en smula på runeberg-siten, men det är svårt att vara säker på att jag
inte missat något.

   Jag är smått frestad att se hur väl FineReader klarar denna upplösningen
... blir resultatet hyfsat bra så kan väl vara användbart.

--
Anders Thulin     ath at algonet.se     http://www.algonet.se/~ath