[Mattricks] Buggar och önskningar

Stefan Ekman stekman at sedata.org
Thu Mar 4 10:38:41 CET 2004

Hej!

Två fel:
1) Mailadressen på hemsidan funkar inte: mattricks at lysator.liu.se (User
unknown (in reply to RCPT TO command))

2) Jag har efter en del klyddande fått igång Mattricks i Redhat Fedora
Core 1. Det går bra så länge som man kör LANG som engelska. Kör man
svenska så försvinner alla strängar som innehåller åäö helt. Antagligen
är det för att Fedora använder utf-8. Jag har testat både med
wxPythonGTK och wxPythonGTK2 med rpm-er som byggts från srpm:erna på
wxPythons hemsida. wxWidgets är 2.4.2 rpm:er från wxWidgets hemsida. Jag
kör en cvs-version av Mattrick hemladdad för några minuter sedan. LANG
är normalt sett sv_SE.utf-8 om man kör svenska i FC1.

Tre önskemål:

1) Såg att ni på TODO-sidan tänker införa en möjlighet att välja vilka
spelare som som kan tas ut till laget. Det vore mycket bra, men kan man
inte samtidigt lägga in så att man kan spara förval för detta, så att
man kan välja ett B-lag t ex genom en dropdownmeny.

2) Jag vill också kunna välja och låsa spelare helt på positioner för
att få laget jag väljer själv jämfört med det som automatgenererats. Typ
http://www.mybestteam.tk/.

3) En lagdelsanalysator. (Om det är möjligt att göra det)... Dvs en
funktion som värderar det uttagna laget på samma sätt som lagdelarna i
"Game Prediction".

Jag talar för övrigt flytande C++ och wxWidgets :-), men kan inget om
Python (ifall ni vill ha hjälp).

/Stefan