[Mattricks] annan idé

Ragnar Ouchterlony ragnar at lysator.liu.se
Mon Sep 8 20:38:30 CEST 2003

On Mon, 8 Sep 2003, Stefan Grönberg wrote:

> Jag skulle vilja se en inställningsruta,
> där jag kan ställa in vart alla hrf:er ska ligga
> som sparas, och där man kan ange login/lösen
> som ochså sparas (i tex mattrick-mappen för lösen å login)

Inställningsruta är något som behövs, ja. Det är dock något som kräver en
del eftertanke hur det underliggande konfigureringssystemet ska se ut och
fungera. Jag vill att det ska fungera så smärtfritt som möjligt för
användaren med inställningar.

> Sedan en undermeny eller ersättning till "Fetch.."
> skulle vara "autofetch"
> då hämtar den hrf:en sparar den i valda mappen och
> använder sparat login/lösenord
>
> /Stefan

Det skulle vara vettigt.

Om du vill ha automatisk nedladdning av hrf:er är matfetch bra att
använda. Jag vet inte vilket operativsystem du använder, men i linux/unix
kan man ha det i ett s.k. cronjobb för att ladda ner hrf en gång om
dagen.

/Ragnar Ouchterlony