[Mattricks] installationsproblem

Andreas Engman engman at shell.linux.se
Wed Oct 29 00:30:06 CET 2003

Hej!

Det här är troligen mer pythonrelaterat än mattricksrelaterat men jag testar
här ändå eftersom det till synes endast är problem med mattricks/python (vad
jag upptäckt än så länge)

Det här händer när jag försöker installera senaste cvs:en och samma problem
uppstår vid version 0.2 och 0.3:

Traceback (most recent call last):
  File "setup.py", line 28, in ?
    from Mattricks import DataInfo
  File "Mattricks/DataInfo.py", line 21, in ?
    import Terms
  File "Mattricks/Terms.py", line 20, in ?
    player_abilities = {
NameError: name '_' is not defined

Eftersom jag inte är så insatt i python så testade jag helt enkelt att ta bort
alla '_' framför värdena i listorna i player_abilities och övriga variablar i
Terms.py. Detta ledde till andra fel:

Traceback (most recent call last):
  File "setup.py", line 28, in ?
    from Mattricks import DataInfo
  File "Mattricks/DataInfo.py", line 21, in ?
    import Terms
  File "./Mattricks/Terms.py", line 196, in ?
    injury = {
NameError: name 'ngettext' is not defined

Här slutar jag min felsökning och anar att det är ett fel som ligger hos mig
men tyvärr har jag inte kunnat utläsa något från pythons onlinemanual vad som
är felet. Någon som anar vad jag haft sönder och hur rättar jag i så fall
till detta?

Använder mig av python 2.2.3

mvh Andreas