[Mattricks] Swedish translation

Ragnar Ouchterlony ragnar at lysator.liu.se
Wed Dec 17 13:59:08 CET 2003

Jag gissar att du kör med wxPython som är kompilerad mot gtk+2.x? Gtk2 kör
med UTF8, till skillnad från gtk1. Hela mattricks är skriven i
iso-8859-1. Jag vet inte riktigt vad som kan göras åt problemet dock
(annat än att byta wxPython mot en som är kompilerad med gtk1). Den
långsiktiga lösningen är ju att vi helt går över till UTF-8, men det
tänkte jag skulle ske i samband med att wxPython 2.5 släpps.

/Ragnar