[Mattricks] Swedish translation

Andreas Engman engman at shell.linux.se
Tue Dec 16 22:57:50 CET 2003

Since this is a issue with the swedish translation this mail will
continue in swedish.

Hej, en sak som stört mig sedan internationaliseringen. (om inte tidigare)

Svenska strängarna trunkeras på tab "widgeten" så fort det dyker upp ett
å, ä eller ett ö. Till exempel blir "Jämnförelse" bara  "J" och
"Laguppställning" blir "Laguppst". Problemet uppstår endast här och
ingen annanstans. Vid exekvering dyker det upp fyra likadana varningar
som jag anar har med problemet att göra:

** (mattricks.py:13073): WARNING **: Invalid UTF8 string passed to
pango_layout_set_text( )

mvh Andreas