[Lystring] Märkesmålning och ommöblering i Foo

Linnea Björk Timm ladyfrost at lysator.liu.se
Tors Aug 7 20:06:06 CEST 2008

Lystring - medlemsblad för datorföreningen Lysator

        Nummer 84 (1010100), 2008-08-07
        Sammanställt av: Linnéa Björk Timm <ladyfrost at lysator.liu.se>
        Email till redax: lystring at lysator.liu.se
        Lystringsarkivet: http://www.lysator.liu.se/lystring/arkiv/

Innehåll:

  * Måla märke
  * Hela havet stormar i Foo

Måla märke!

  Den kommande helgen, 9-10 augusti, är det dags att måla märke. För detta
  krävs färg, penslar och glada lysiter. Det skulle därmed behövas en hjälte
  som kan tänka sig att inhandla färg och penslar för Lysators räkning, och
  några rediga personer som kan kladda ut färgen i märkesbacken med hjälp av
  penslarna. Väderprognoserna säger att vädret kommer vara något bättre på
  lördagen än på söndagen, så lämplig dag och tid är lördag 9/8 kl 10. Ge din
  kreativa sida en chans - hör av er till mig om ni kan ta tag i någon av
  uppgifterna!

  Linnea Björk Timm <ladyfrost at lysator.liu.se>
  I KOM som: LadyFrost (Linnea Björk Timm, rödtott med rödtott)

Hela havet stormar i Foo

  På lördag (den 9:e) kommer del två i den stora ommöbleringen i
  Foo äga rum. Vi kommer att flytta rackraden närmast ingången en
  bit ut från väggen för att få mer yta bakom datorerna. När vi gör
  detta kommer vi även att byta plats på några rack och till sist
  städa på och under golvet.

  Detta kommer att innebära att formodligen hela datorsystemet
  kommer vara onåbart på grund av omdragning av el och kablage. Jag
  hoppas att vi hinner klart under lördagskvällen.

  Om någon är intresserad av att hjälpa till, så får man väldigt
  gärna göra det! Jag kommer vara på plats från klockan 10:00 för
  att börja ta ner datorer. Om man inte har tillgång till G-huset
  med sitt LiU/Lysator-kort kan man ringa mig på 070-320 84 44 för
  att bli insläppt.

  Välkomna!

  Karl Mikaelsson <derfian at lysator.liu.se>
  Superroot 2007-2008