[LSFF] Årsmöte tisdag 7/2

Tommy Persson tommy.persson at liu.se
Sat Feb 4 21:12:34 CET 2017

On 2017-02-04 19:44, Britt-Louise Viklund wrote:
> Saladin Ahmed är en av gästerna på årets Swecon i Uppsala i maj.
> Novellsamlingen vi ska läsa fanns i vart fall för några veckor sedan
> gratis som e-bok.
>
> Tyvärr missar jag årsmötet pga av en kurs (i just Uppsala faktiskt).
>
> Utöver semlor kommer framtiden för pubmötena att diskuteras på årsmötet.
> De har haft rätt få deltagare på senare tid. Vi har därför pratat om att
> ändra tid och upplägg. Ett förslag är att ha lite glesare möten, tex en
> gång i månaden istället för var tredje vecka. En tänkbar dag för att få
> [...]

Ja, fundera på det så tar vi det som en övrig fråga på årsmötet.

Ett annat förslag än att ta tisdagar frö pubmöten vara att ta måndagar.
Då skulle man få olika dagar för de två olika typerna av möten som
kanske gör att fler folk kan komma på något möte. Och pubar och
restauranger brukar vara minst folk på måndagar och tisdagar (utom just
nu på De Klomp som verkar ha mycket folk på måndagar men vi pratade ju
om att gå till andra ställen...).

Först tyckte jag att var trejde måndag skulle bli för oregelbundet men
vid närmare eftertanke så kommar antalet dagar mellan månadsmötet och
pubmötet variaera mellan 13-20 dagar. Och i och med att månaderna inte
är 28 dagar kan man ju inte få samma avtånd mellan möten i vilket fall.

Så jag tycker huvudförslagen är var tredje måndag eller var tredje
tisdag och jag vet inte själv vilket jag föredrar.

Tanken var också att folk som kom på ett möte bestämde var nästa möte
skulle vara.