[LSFF] Griljera skinkan eller inte?

Magnus Fromreide magfr at lysator.liu.se
Fri Dec 18 21:50:25 CET 2015

On Fri, Dec 18, 2015 at 01:10:19PM +0100, Tommy Persson wrote:

> Ja, ägg, ströbröd och senap finns. Men om syftet med griljering är att ge
> smak kanske annan smak än senap behövs då man ändå har den på skinkan...
>
> Jag lyckas aldrig få griljeringen att fastna ordentligt på skinkan.
>
> Kollar nu ett recept. Man verkar behöva majsstärkelse också:

Jag har aldrig använt maizena. Mitt recept säger

 Griljering: Blanda 1 äggvita eller helt ägg med 2-3 msk senap och
  1 msk socker.Lägg skinkan i en långpanna.  Bestryk skinkan och
  sikta över stötbröd. Griljera  skinkan i 275 grader ugn, gärna bara
  övervärme. Passa noga så den inte bränns !

Sedan har jag märkt att det är smakskillnad på fulströbröd och finströbröd.

/MF