[LSFF] Griljera skinkan eller inte?

Tommy Persson tommy.persson at liu.se
Thu Dec 17 20:55:43 CET 2015

Till julfesten har jag köp två färdigkokta 3kg.skinkor av olika sorter
(Fromreide har inte med sig någon skinka).

Det enklaste vore ju att strunta i att griljera den och ta upp en skinka
i taget så slipper man ta upp en om 3Kg räcker. Och en del verkar ju
föredra kall skinka framför varm.

I vilket fall som helst så har jag misslyckats kapitalt med griljering
de senaste åren så jag tänkte inte fixa någon griljering. Vill folk ha
griljering så är griljerare välkomna hem till mig för att griljera
skinkorna.

Och om den griljerade skinkan ska hinna bli kall så blir det ännu mer
logistiska problem...

Åsikter?