[LSFF] Medlemsmöte/styrelsemöte

Tommy Persson tommy.persson at liu.se
Thu May 29 19:58:39 CEST 2014

On 05/29/2014 07:22 PM, Britt-Louise Viklund wrote:
> Jag tänkte att vi skulle ha ett styrelsemöte i samband med medlemsmötet
> kommande tisdag.
>
> Tommy, Hans, Meta, Stensson; känn er kallade.
>
> Den fråga vi behöver diskutera är om LSFF ska ordna Confuse/Swecon nästa
> år. Planer är redan på gång och kongressen behöver en organisation som
> står bakom kongressen. Vi förhandlar tex med NH om lokaler, och behovet
> är detsamma oavsett om vi skriver kontrakt med NH eller någon annan.

Eh?

Nej LSFF ska inte anordna kongress så att LSFF kan bli ekonomisk
ansvarig för skulder.

Sedan så tror jag inte att styrelsen kan fatta ett sådant beslut då det
inte finns mandat från årsmöte att göra det.

Om LSFF kan stå för vissa kontrakt är förstås en helt annan fråga.

Om någon vill ge LSFF massor med pengar för att skriva ett kontrakt och
betala med dessa pengar så lär ju det knappast vara problematiskt.