[LSFF] Swecon

Viklund Britt-Louise Britt-Louise.Viklund at aklagare.se
Wed Aug 8 16:04:26 CEST 2012

På medlemsmötet igår pratade vi bla om årets Swecon, vad en sf-kongress egentligen är och hur dyrt det skulle kunna bli att åka till Uppsala i höst.

Så jag kom på att lite info kanske skulle vara bra för er som aldrig varit på kongress tidigare. Se bla beskrivning av vad en sf-kongress är och inte är samt info om billigare alternativ för övernattning.

http://kontrast2012.se/

För yngre intresserade (om vi nu har sådan i föreningen?) så finns Björntjänsten som såvitt jag vet fortfarande är aktiv även om man inte hör så mycket om den.

http://upsala.fandom.se/vad-ar-fandom/bjorntjansten-eller-upsalafandoms-rese-stipendium-for-unga-sf-fans-ursus/

Och personer under 26 år får gå gratis på kongressen om de anmäler sig i förväg.