[LSFF] Julfest lördag 17-

Tommy Persson tommy.persson at liu.se
Wed Dec 14 18:45:32 CET 2011

Kom ihåg julfesten på lördag.

Jag har nu köpt skinka för 350 kronor (4.8 kg) och Fromreide hade visst
2.8 kg så det bör räcka... Jag har också köpt russin, mandel, ost, smör,
lite bröd (köper mer på fredag).

Glöm inte att denna fest tidigare var glöggfest. Så ta med glögg och
annat ni vill dricka som läsk, cider, öl, whisky, osv (jag har ett par
flaskor glögg extra som kan köpas och nägra öl till föärsäljning lär
finnas också...). Och vill ni äta annat än skinka så ta med detta då.

Notera att paj tar för mycket plats och är för mycket mat då folk brukar
ta med sig annat ätbart i stora mängder så ta inte med stora pajer...

Jag lär vara hemma från runt 16. Vill ni dyka upp innan dess så prata
med mig. Jag är på De Klomp på ölprovning innan och kanske i affären om
något mer behöver handlas.

Kalendariet:

17/12: Julfest/glöggmöte, ta med glögg, öl, vin eller annat ni vill
dricka. Från klockan 17.00 hos Tommy Persson, Elsa Brändströms Gata 8A.
Som vanligt kommer vi köpa in skinka och bröd och detta kommer finnas
från 18. Önskas annat att äta så ta med själv.