[LSFF] Endagskongress i Uppsala

Johan Jönsson brevlistor at gmail.com
Fri Oct 14 13:08:32 CEST 2011

Gott folk,

i juni skickade jag ut ett meddelande om en endagskongress, eller vad
vi skall kalla den, i Uppsala i november.

http://november.fandom.se/

Programmet har börjat få sina konturer: ett par punkter till, men på
det stora hela är det klart vem som skall prata med om vad. Och det är
verkligen mycket enklare att nå personer som aldrig har gått på ett
dylikt arrangemang förut om man inte kräver något medlemskap, eller
ens någon anmälan, utan bara säger åt dem att dyka upp om de vill.
Lite är ju tanken att fånga upp personer som annars aldrig skulle ha
gått på någonting dylikt, och försöka vägleda dem vidare till Swecon
nästa år. Jag skulle bli förvånad om det inte under dagen tittade
förbi fler personer än på en typisk Swecon i Uppsala, Linköping eller
Göteborg.

Jag hoppas att vi får finbesök från Linköping också! Om det är några
som har funderat på att komma, men som tycker att tiderna är krångliga
och inte vet om det är värt kostnaden med hotell, så kan vi försöka
hitta övernattning hemma hos fans i Uppsala. Hör av er så snart som
möjligt i så fall.

//Johan Jönsson
--
http://vetsaga.se