[LSFF] Vägbeskrivning Sommarfest

Tommy Persson tommy.persson at liu.se
Sun Jul 24 22:12:24 CEST 2011

On 07/22/2011 01:31 PM, Tommy Persson wrote:

> Det ligger här
>
> http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=Ledberg+Stj%E4rnvik
>
> och det är väl andra huset från Malmslätt eller?
>
> Ledberg Stjärnvik heter busshållplatsen. Söker man på Östgötatrafiken
> hittar man att buss 572 är direktbuss men den verkar bara gå 14.33 och
> 19.33.
>
> Man kan ta buss 13 till Malmslätts ändhållplats och sedan promenera
> 20-30 minuter. Den går till exempel 16.02 eller 16.32 från resencentrum
> och är på ändhållplatsen 16.26 eller 16.56.
>
> Är det några som åker bil dit så man kan samordna. Till exempel att man
> [...]

Hållplatsen utanför Peter och Fredrike heter Snarbygget. Det går en buss
därifrån in till stan 22.15.

Om jag fattade Peter rätt gick det i nödfall att ta 14.33-bussen. Man
kan också åka 13 runt 16 och byta till 573 i Kärna Kors men 573 är
anropsstyrd och måste beställas 2 timmar innan. Och den körde en stor
omväg för att komma fram...

Bekvämast är väl om vi kan samordna någon biltransport för de som inte
cyklar.

Vilka tänker komma och hade planerat att åka buss?