[LSFF] Pubmöte torsdag 24/2

Hans Persson unicorn at lysator.liu.se
Tue Feb 22 13:47:25 CET 2011

mån 2011-02-21 klockan 22:52 +0100 skrev Britt-Louise Viklund:

> Jag har läst 220 sidor av boken. Helt i min smak. Rekommenderas.

Jag funderade på att skriva en 120-sidorsrapport men glömde bort det.

Det är tur att de två tillresta huvudpersonerna har olika namn, för
annars skulle det inte finnas något sätt att se skillnad på dem. Det är
å andra sidan synd att de inte har namn som man kan komma ihåg.

Jag väntar än så länge på att det ska hända något. I första hand verkar
boken bestå av personer som observerar andra personers reaktioner
samtidigt som de funderar över vilka reaktioner de hade förväntat sig.

Personernas interaktion med watches, wardrobe och house känns tämligen
lik andra böcker vi läst på sistone, förutom att beskrivningarna av det
är mer skrivna på läsarens näsa här.

Hans