[LSFF] Martins läsning

Ralf Andersson reander at telia.com
Fri Jan 28 16:07:56 CET 2011

Jag brukar sällan ge kommentarer eller göra utskick, men det du sa
Martin gillar jag verkligen  :-) , "det är skönt när en författare kan
klara av en relativt enkel äventyrsberättelse på fyrtio sidor när de
flesta nutida författare verkar behöva tre-eller fyrahundra sidor för
att göra detsamma".
Jag tillhör den kategorin som växte upp i slutet av femtio-, sextio- och
sjuttiotalet med författare som Asimov, Dickson, Pohl, Heinlein, Niven,
med flera som startat sin karriär som författare i diverse pulp-magasin
som Astounding m.fl. Det kunde berätta en bra historia på ett fåtal
sidor. Idag när man läser en historia så funderar man ibland vilken
tanke författaren hade med sin berättelse, många sidor som många ggr
börjar bra men hallå vad tog var slutklämmen vägen?
Det kanske är dags för en " Tonight the readers revolt!"  :-D

Ralf Andersson