[LSFF] Aktiviteter denna vecka

Tommy Persson tommy.persson at liu.se
Wed Dec 8 20:54:23 CET 2010

On 12/06/2010 01:22 AM, Tommy Persson wrote:
> Påminner om aktiviteterna denna vecka:
>
> 11/12: Julfest/glöggmöte, ta med glögg, öl, vin eller annat ni vill
> dricka. Från klockan 17.00 hos Tommy Persson, Elsa Brändströms Gata 8A.
> Som vanligt kommer vi köpa in skinka och bröd och detta kommer finnas
> från 18. Önskas annat att äta så ta med själv.

Jag har nu köpt en färdigkokt 3.5 kg-skinka och Fromreide har kokat en
skinka på 3-4 kg. Så vi verkar ha täckt upp skinkbehovet bra.

Jag har köpt knäckebröd, smör, senap, mandel, russin, ägg, ströbröd, ost
och köper bröd på lördag. Säg till om jag glömt något.

Notera också "glöggmöte" så är det kanske dags för "back to basic"? I
vilket fall om någon inte skulle hinna förbi systemet så kommer det
finnas några flaskor glögg till försäljning.

Jag kan också ha lite öl till försäljning om sådant behov finns men jag
har inga lager-öl utom ett par som jag gärna blir av med.

Och då mitt kylskåp primärt är ett ölkylskåp numera så är det ganska
fullt nu (55 öl i kylen...). Så vi får nog använda balkongen för att
kyla saker som folk har med sig. Så tänk på detta om det betyder man
behöver ta med sig något speciellt att ställa ut på balkongen.

Jag kommer vara hemma från ungefär 15 antar jag. Lär definitivt vara
hemma från 16 om någon skulle vara tidig.