[LSFF] Medlemskap i LSFF

Tommy Persson tpe at ida.liu.se
Sun Feb 21 14:40:40 CET 2010

Roger Klein <klein64 at gmail.com> writes:

> Ojojoj! Jag fick just en smärre chock när jag skulle kolla
> en sak beträffande LSFF och upptäckte att jag inte har
> varit medlem de senaste åren. Jag VILL vara medlem i LSFF.
> Jag TRODDE att jag var det. Men någonstans har det
> blivit något konstigt. Jag tror att medlemskapet kanske
> bara förnyades automatiskt under ett par år, och sedan
> gick rutinen att förnya medlemskapet medelst sedvanlig
> inbetalning av medlemsavgift förlorad.
>
> Nuförtiden har jag ju Internet-bank och allting och skulle
> på några minuter hur lätt som helst kunna förnya mitt
> [...]

I och med att inget Månblad kommer ut har vi haft en avslappnad
attityd till ledlemsavgiften. Kommer man på årsmötet och äter semlor
så kan man ju betala medlemsavgiften där så att semlekostnaden
täcks. Vi bestämde att ha en minimal avgift istället för gratis så man
ser vilka som fortfarande är intresserade.

Men du har ju rätt i att de som vill vara medlem för att man såklart
ska vara medlem i denna eminenta föreningen borde ju påminna. Webbsidan
säger som du sett:

   Medlemsavgiften är 50 kronor för 2010. Medlemsavgiften kan betalas
   in på postgiro 104 95 63 - 8, betalningsmottagare Tommy Persson.