[LSFF] Kommande bokbokmötes-böcker

Hans Persson unicorn at lysator.liu.se
Fri Jan 29 09:57:55 CET 2010

tor 2010-01-28 klockan 12:26 +0100 skrev Tommy Persson:

> Så svårt som vi har att komma på bra böcker så lär vi inte kunna komma
> med en lista långt i förväg. The Graveyard Book har varit föreslagen
> men en del personer var mycket negativa till den (av irrationella och
> felaktiga skäl :-) så den lär knappast bli vald.

Jag bestämde mig för att vi inte skulle komma att läsa den eftersom det
varit lite tveksamt under tidigare diskussioner, så jag har den som
lunchbok just nu.

Jag är dock helt för förslaget att försöka hålla åtminstone en
bokcirkelbok extra bestämd (som vi faktiskt hade nyss, eftersom The City
& the City bestämdes samtidigt som Metro 2033). Det är bara att sätta
igång och komma med förslag. Vi hinner väl med något möte till innan det
är dags att bita i Hugonomineringarna.

> Snart (runt påsk eller så) dyker Hugo-nomineringarna upp och då brukar
> vi läsa alla korta verka och om vi hinner någon eller några av
> romanerna (länge sedan vi hann med en av dem).

Vi får väl göra en bättre insats i år, då. Åtminstone om det finns något
tunnare kandidater än Anathem...

Hans