[LSFF] Gårdagens medlemsmöte

Johan Anglemark johan at anglemark.se
Wed Nov 4 16:22:36 CET 2009

Tommy Persson skrev:

> Vad ska man med en rymlig lägenhet till annat än att förvara prylar?
> Man behöver ju ändå bara en soffa eller fåtölj och en dator för så
> gott som all tid man är i sin lägenhet.

Jag tycker om att inte känna mig inträngd, att ha ytor att röra mig på.
Väggar är skoj att hänga konst på. Och det blir bättre akustik i lite
större, ganska tomma, rum när man lyssnar på musik.

> Hum, egentligen borde hyreshus vara designade så att man hade små
> privata utrymme och sedan ett gäng större rum som man bara bokade vid
> behov.

Det finns bostadskollektiv som är arrangerade just så. Tyvärr väldigt
få. Fast då ingår även plikter som att jämna mellanrum vara med och laga
mat och städa och sådant

-j
--
Books: http://www.librarything.com/profile/anglemark