[LSFF] Lars-Olovs 80-årsdag

David J alvekatt at telia.com
Fri Jul 10 14:03:40 CEST 2009

Jag har funderat lite på motiv.

En tanke är en Lars Olov som bärs av en robot i stil med Hajime
Sorayamas robotflickor.
http://hajimesorayama.com/01works_robot_pop03B.html
http://hajimesorayama.com/01works_robot_pop06C.html

Sen funderade jag på en bakgrund innifrån en Oneil-cylinder. Men jag har
försökt teckna ett sådant motiv förut, och jag gav upp för att jag
misslyckades med att lista ut hur jag skulle hantera perspektivet.
Vanliga perspektivknep räcker inte när nedåt hela tiden förändras...

Jag behöver en länk till några bra färska foton av Lars-Olov, typ från
Confuse i år?

/David Jansson - ÄlveKatt

PS: Är det bara jag som fått "It's a good day to die" på skallen. Den
där låten är på tok för trallvänlig.