[LSFF] Nyheter om Åcon3

Johan Jönsson brevlistor at gmail.com
Fri Apr 3 02:19:03 CEST 2009

För övrigt tycker jag verkligen att alla som kan borde åka på Åcon. Inte
bara för att jag sitter i komittén (även om det förstås är kul om det kommer
någon på kongresserna man anordnar) – det har jag tyckt tidigare år också.
Åcon är en hemskt kul idé: att låta svensk och finsk (och alla andra
intresserade) fandom mötas någonstans i mitten.
Det har varit betydligt fler finnar än svenskar de två tidigare åren. Det
gör inte mig så mycket, för finsk fandom är hemskt trevlig och rolig och
livaktig, men det är lite synd både för finnarna som inte får träffa så
mågna svenska fans och för de svenska fans som går miste om upplevelsen.
Sedan är en fyradagars hotellkongress på svenskspråkig mark förstås inte
någonting man är bortskämd med.

http://acon3.wordpress.com

//Johan Jönsson
--