[LSFF] Watchmen

Viklund Britt-Louise Britt-Louise.Viklund at aklagare.se
Mon Mar 16 08:52:38 CET 2009

Jag som inte ens är särskilt förtjust i serier (serier och tecknade filmer berör och engagerar mig av någon anledning mindre) håller ändå med Roger. Watchmen är enastående!

Och nästan säkert är det så som Roger fruktar att filmen inte kan nå upp till boken, det känns i det närmaste omöjligt. Ändå vill jag gärna se filmen i förhoppningen att den fångat i vart fall en del av det som gör boken så fantastisk. Roger Ebert gav faktiskt filmen 4 poäng av 4 möjliga, och även om andra inte varit riktigt lika positiva har den ändå fått hyfsade till bra recensioner på rätt många håll.

23 och 25-27/3 ser just nu ut att vara möjliga dagar även för mig (även om 25:e för min del är något mindre lyckad). Är det någon annan som har lust att hänga med? Och vilken dag är att föredra?