[LSFF] Watchmen

Roger Klein klein64 at gmail.com
Sun Mar 15 21:40:57 CET 2009

Daniel skrev bland annat:

> Jag har inte tänkt se Watchmen (mest för att jag inte har läst serien än.
> Den väntar snällt i min bokhylla sen en tid tillbaka),

Läs den! Läs den! Läs den!

Läs den NOGA! Hoppa inte över textavsnitten som
hör till varje kapitel! De är relevanta för helheten.

Den är svinbra. Själv väntade jag länge innan jag
läste den, och det var dumt gjort insåg jag när jag
väl satte igång. Gör inte samma misstag!

Jag har väldigt svårt att tro att filmen kan göra en sådan
enastående välgjord serie rättvisa. Hur lång filmen än
är kommer den bara att kunna skrapa lite på ytan,
misstänker jag. Visst vore det roligt om jag hade fel,
men för min del är det så gott som totalt ointressant
att gå och se filmen. Det enda som skulle kunna
ändra denna åsikt är om jag får de allra varmaste
rekommendationerna från flera olika oberoende håll.
I annat fall läser jag hellre om serien.

Så jag upprepar min tjatiga uppmaning:
Läs den! Läs den! Läs den!

/Roger