[hpvs] starttid Vätternrundan

Erik Stenlund erixper at yahoo.com
Tors Mars 5 12:33:03 CET 2009

Siffernörden i mig frågar: hur många startar i VR (aj där avslöjar jag obarmhärtigt min okunskap). Liggister står alltså för x%. Låt oss anta, någon har säkert riktiga siffror, att 1 000 000 människor cyklar 5 000 000 resor varje vecka. Av dessa är liggisternas andel 150 som gör 1000 resor i sin liggcykel eller muskelbil. Jag tror att man skulle kunna argumentera för att vi har lyckats få till en riktigt stark representation. Kör om riktigt många!

Nåd o frid
erik