Skinnimitation av god kvalitet?

sr Marie sr.marie at roglekloster.se
Sat May 29 10:22:16 CEST 2010

Hejsan alla,

Jag köpte Rexine X17 från Bokbinderi och Hobby och trodde att det var samma
material som jag hade fått till skänks av en snäll människa. Det såg likadant
ut i katalogen.

Men när jag började arbeta med Rexinet så var det tunnare, slankigare och
värst av allt: elastiskt. Dessutom slår den vävda strukturen igenom. Fult och
svårarbetat med andra ord.

Vad skulle ni rekommendera mig för material nästa gång? Och var köper jag det
förslagsvis? Jag har inte arbetat med riktigt läder förut, och skulle gärna
fortsätta med konstläder tillsvidare.

Går det att köpa konstläder i en välsorterad tygaffär och använda till
bokbinderi utan att förbereda det?

Vänliga hälsningar
Syster Marie
Rögle kloster