Sammanfoga flera inbundra sektioner till en bok

sr Marie sr.marie at roglekloster.se
Fri Apr 23 09:52:42 CEST 2010

Hejsan,

Jag har ett lexicon som ska bindas in, och jag är osäker på vad som är den
bästa metoden att sammanfoga bokblocket.

Varje sektion är inbunden för sig och är ca 5 mm tjock. Varje band (minst 14
st) ska vara  4-6 sådana sektioner och har nu bara pappersomslag. Hur ska jag
foga samman dem? Ska jag avlägsna den gamla inbindningen och göra om
alltsammans. Eller kan jag sy/limma ihop sektionerna på något bra sätt?

För den intresserade rör det sig om Supplement de Dictionaire de la Bible. Den
första sektionen gavs ut på 30-talet, och utgivningen pågår fortfarande. Den
senaste delen kom ut 2008 och behandlar någon Tell.

Syster Marie
Rögle kloster
www.roglekloster.se