Hei, jeg er ny :-)

Erik Haagensen erik at haagensen.no
Mon Oct 6 12:35:46 CEST 2008

Takk for lenka, Samuel.

Den var interessant - og jeg har ikke funnet denne tidligere (til tross for
mye søking!)
Etter hva jeg forstår henvender http://www.bokbindarkompetens.se  seg til
profesjonelle bokbindere , mens mitt inntrykk er at mailinglista vender seg
først og fremst mot amatører. Men det kan hende jeg tar feil.

Nå kan det jo godt være at dette kan la seg kombinere - det er mer et
spørsmål om i hvor stor grad de profesjonelle er villige til det.
Det kan man sikkert spørre om.

www.bookbindingforum.com er et eksempel på at profesjonelle og amatører kan
jobbe i lag. Det er etter min oppfatning et meget bra forum, men den er
altså på engelsk - og det kan være et hinder for mange.

Ellers er jeg enig i at ren postliste ikke er så attraktivt. Det burde vært
muligheter til å presentere bilder o.l. på en lettvint måte.
Jeg prøvde med et slikt forum i her i Norge - men interessegrunnlaget var
sanns. for lite. Men om en kunne samle fra hele Norden burde det være nok
(men kanskje jeg er for optimistisk)

Erik H