Hei, jeg er ny :-)

Erik Haagensen erik at haagensen.no
Sat Oct 4 10:59:22 CEST 2008

Jeg sikkert gjort mye av det samme som deg. Det er jo nødvendig når en
sitter på et så smalt interesseområde.
Engelske sider på nettet om bokb. er det jo temmelig mye  av. Men jeg er
enig med deg, det burde være rom for noe - om ikke på bare norsk - så i alle
fall innafor norden eller skandinavia.

Kurs
Jeg har sjøl deltatt på kurs ved Raulandsakademiet, sommeren 2006, samt ved
Leksands Folkhögskola sommeren 2008.
Det koster jo sjølsagt noen kroner og tid - men har vært svært nyttig.

Kurset i Leksand er jeg redd var det siste av sitt slag - bokbinderlinja ved
skolen har dårlig søkning og blir trolig lagt ned etter 2008/2009.
http://leksand.fhsk.se/kurser/bokbinderi.htm

Jeg ser at det fortsatt holdes kurs på Rauland - men sommeren 2008 ble det
avlyst av ukjente grunner for meg (sannsynligvis for lite søkere).
http://www.raulandsakademiet.no/kurs/index.htm#Bokbinding

Forum
Et alternativ er at "noen" som har samme interesse samles og utveksler
erfaringer. Tar gjerne i mot forslag til hvordan dette praktisk skal
utføres. (Det er da i alle fall 2 personer i Midt-Norge!)
I Sverige finnes det en del amatørforeninger som driver med bokbinding - og
jeg er sikker på at vi er velkomne om vi spør om å komme på besøk. Det må jo
være ei målsetting å utveksle faglige erfaringer - så hvordan .....?

Når det gjelder et eller annet slags internett-forum for utveksling i norden
så kjenner jeg ikke til noe annet enn dette.
Desverre har aktiviteten her vært _svært_ lav i det siste!
Dette til tross for at det er 114 abonnenter på lista - men bare 2 med
adresse .no

--
mvh
Erik Haagensen