Marmorering

Erik Haagensen erik at haagensen.no
Thu Apr 10 07:20:43 CEST 2008

2008/4/9, Maria Vernersson <maria.vernersson at folkbildning.net>:

> Jag har provat Tylose och använder själv Nitor Cellulosaklister och tycker
> de är likvärdiga - Nitor Cellulosaklister är något lättare att blanda till.
> Metylcellulosa är vad de flesta använder internationellt (de som inte
> använder karragen, alltså).

Jeg har problemer med å finne noen som kjenner til "Tylose" her i Norge.
Kanskje det heter noe annet på norsk ?
Er "Tylose" et generell samlebegrep for Metylcellulose eller er det en
spesiell variant av metylcellulose - det finnes jo hundrevis av dem - i så
fall hvilken ??!!
Kanskje noen kan den kjemiske formelen for "Tylose" ? (Da sprenger vi
kanskje noen språklige barrierer)

 Den bok du nämner är den bästa på svenska, vad jag vet.

Ja - den er bra, og har mange praktiske tips. Men det finnes også en del bra
på engelsk.

 Du vet väl att det finns en livaktiv grupp för pappersmarmorerare på Yahoo
> Groups?

Ja - har vært med der i ca 1 år nå

 Mycket glädje vid marmoreringskaret

> önskar