Skärmaskin till salu

Hans Ahlborg hans.ahlborg at abc.se
Sat Oct 15 13:35:06 CEST 2005

Hej själv, bokbindare!

Jag har en gammal gedigen skärmaskin i gjutjärn, märkt 4500, till salu.
Man måste vara två personer för att flytta den, även när den är
demonterad, finns i Stockholm, Farsta. Den står på en hemmagjord
underdel i trä, 68 x 86 cm. 222 cm takhöjd fordras. Ett extra skärblad
medföljer.

Det går att skära en 9 cm tjock bunt med 50 cm längd.

Unikt tillfälle!
/Hans Ahlborg

lördagen den 15 oktober 2005 kl 12.00 skrev
bokbinderi-request at lists.lysator.liu.se: