Överdragspapper

Maria Vernersson Maria.Vernersson at folkbildning.net
Sat Mar 22 16:30:44 CET 2003

Det finns sorgligt få försäljare av överdragspapper i Sverige, vad jag
vet. Förutom de du nämnde känner jag till följande:

CARMOSIN PAPPER (ej butik)
Parkgatan 14
411 38  Göteborg
031-13 54 50

Vackra, småmönstrade marmorerade resp tryckta papper från Italien,
mestadels pastellig färgskala. MEN, MEN, MEN papperen ligger tyvärr på fel
ledd!!! Synd.

LJUNGGRENS PAPPER (butik)
Gamla Stan, Stockholm

Inte så mycket marmorerat, vad jag vet, utan mest tryckta papper. Dyrt.

Så finns det en kvinna som heter

KERSTIN NILSSON
Vallkärratorn 7
225 91 Lund
046-249203

Hon marmorerar periodvis och säljer. Just nu har hon ingenting, vad jag
vet. Hon kör oljefärg på cellulosagrund.

Själv har jag funderat på att börja sälja papper i extremt liten skala i
höst, och jag har en annan klasskamrat på bokbinderilinjen i Leksand som
också går i liknande tankar. I mitt fall handlar det om akrylmarmorering
på cellulosagrund. Jag skriver dig en rad om jag förverkligar mina planer.

maria