RE: Konservatorns läderolja

Johan Hammarström jh at hstrom.nu
Mon Aug 11 10:50:52 CEST 2003

Goddagens,

Jag använder denna dagligdags. Använd gärna fingrarna för att fördela
oljan över bandet, låt stå i några timmar och använd sedan en icke
luddande trasa för att torka bort överflödig olja.

Några egentliga nackdelar finns inte, möjligen att det kan bli svårt att
få bandet klibbfritt om man väntar för länge med att torka bort
överflödet. Man får dock räkna med att skinnet blir mörkare och i vissa
fall flammar en smula, eftersom skinnet är mer eller mindre torrt vid
applicerandet.

Med goda,
 - Johan.

_______________________________________
- ANTIKVARIAT & BOKHANDEL
- h:ström - Text & Kultur
- Johan Hammarström
- Skolgatan 41
- 903 27 Umeå
-
- 090 - 145 405 (tfn/fax)
- 070 - 342 92 16 (mobil)
-
- http://www.hstrom.nu
- text at hstrom.nu
-
- Specialités:
- Skönlitteratur & humaniora
-
-
- Lämna in en aktiv antikvarisk sökning:
-  http://www.hstrom.nu/ab/desiderata.shtml
-
- Prenumerera på våra epostlistor:
-  http://www.hstrom.nu/ab/epostlistor.shtml