Saffian

Maria Vernersson Maria.Vernersson at folkbildning.net
Mon Nov 18 21:23:14 CET 2002

Om man ska få tag på marokäng, får man vända sig till Frankrike

En firma, som jag tror är den mest välrenommerde, är

Ets A. Julien & Cie
42, Rue Saint-Jacques
75005 Paris
tel: (1) 43 54 52 56
fax: (1) 43 26 16 77

Har tyvärr inte lyckats hitta dem på nätet men jag sitter med en kataslog
framför mig och kan tala om att färg 162 är VÄLDIGT mörkt röd, för att
inte säga brunröd, som gammalt, levrat blod, ungefär. Skulle nog framstå
som brun i vissa färgomgivningar. Färg 163 är rent mörkt röd, som ett
lagrat vin.
Marokäng heter på franska maroquin (ibland är det lätt!) och kostar
skjortan.

Lycka till
maria