Ryggtextning

Hans Persson unicorn at lysator.liu.se
Mon Mar 4 12:25:54 CET 2002

Thomas Nyman <thomas at swedlaw.com> writes:

> Undrar om det är någon som själv gör egen textning eller förgyllning
> på böcker.  Hör gärna av er i så fall.

Jag har gjort det ett par gånger. Då har jag använt utrustning som
finns i Linköpings amatörbokbindarförenings lokal. Det är lite för
mycket utrustning som krävs för att det ska vara rimligt att ha själv,
speciellt då man antagligen behöver ett helt gäng olika stilar för att
kunna anpassa texten efter längden på titeln och bredden på bokryggen.

Jag är absolut inte någon expert, men jag har i alla fall fått till
ett par fullt användbara etiketter.

Hans