bokbinderiföreningar stockholm

Lars Aronsson lars at aronsson.se
Sat Jun 8 01:56:06 CEST 2002

Jan Adolfsson wrote:
> Jag undrar om det är någon som känner till om det finns någon förening
> för privatbokbindare i stockholm. Ifall det finns någon sådan förening,
> har de i så fall egen lokal med verktyg där man kan hålla till och jobba
> med sina böcker.

I Aspudden, Blommensbergsvägen 147, finns en källardörr på gaveln som
antyder att en bokbindarförening bor där inne, men jag vet inte om det
någonsin är någon där.  Kunde kanske vara intressant att undersöka.
Det ligger ju också någon bokbindarindustri i närheten av T-stationen
Örnsberg, bara ett par kvarter bort.

--
  Lars Aronsson (lars at aronsson.se)
  tel +46-70-7891609