Bokbinderiinformation

Hans Persson unicorn at lysator.liu.se
Mon Feb 4 16:13:13 CET 2002

För ett litet tag sedan letade jag runt lite på Internet efter
information om bokbinderi och hittade inte mycket. Häromdagen satt jag
hemma och läste i mina anteckningar från ett par års bokbinderikurser
och undrade varför jag inte hade lagt ut de anteckningarna på nätet,
så nu har jag gjort det.

Detta är naturligtvis inte en komplett kurs i bokbinderi, men det är
en början. Jag har skrivit så gott jag kan om det jag gjort. Det
kommer till mer allt eftersom jag provar på nya saker. Nästa sak ska
bli lite bilder.

Ta en titt på http://www.lysator.liu.se/~unicorn/bokbinderi/ och
kommentera!

Hans