[Bokbinderi] Relief?

Hans Persson unicorn at lysator.liu.se
Thu Jan 25 09:18:52 CET 2001

Jag är lite sugen på att göra ett omslag till en bok med en relief
(alltså ett mönster som är nedsänkt i pärmen) på framsidan. Finns det
någon här som kan beskriva hur man gör för att få till det?

Angående mitt tidigare brev där jag ondgjorde mig över pergamynpapper
som fastnar i limmet: Nu har jag testat med remsor klippta ur en
plastficka istället. Det fungerar bra såtillvida att det lossnar
snällt från limmet. Å andra sidan är det också fullständigt tätt, så
det tar mycket längre tid för det man limmat att torka. Vad använder
ni andra som mellanlägg när ni limmar, och var får man tag i det?

Hans