[Bokbinderi] Bli din egen bokbindare

Lars Aronsson lars at aronsson.se
Sat Aug 4 23:21:06 CEST 2001

Hej alla bokbindare!

Jag har lagt upp lite bilder på en bokbinderilåda, som kommer att
säljas till intresserade.  Den är framtagen av medlemmar inom
Sällskapet Örebro Amatörbokbindare (SÖA) ihop med en snickare, som nu
kan tillverka sådana här på beställning.

Med lådan kan man häfta, pressa och falsa böcker.  Hopfälld går hela
skapelsen ner i en vanlig kasse.  Det är en jättesmidig konstruktion.

Varken pris eller andra villkor är satta.  Ni får väl diskutera er
fram till detta med SÖA.  Min pappa är kontaktperson, och kassör i
föreningen.  Allt detta står på websidan, som ni hittar här:

    http://aronsson.se/bokbindning/

SÖA har ingen hemsida.  Överhuvudtaget är det väl rätt ont om websidor
om bokbindning.  Om ni vet några bra länkar, maila dem gärna till mig.

Lars Aronsson,
projektledare.
--
  PROJEKT RUNEBERG - Nordisk litteratur & konst på Internet sedan 1992
  mailto:runeberg at lysator.liu.se   http://www.lysator.liu.se/runeberg/